Ets a: Portada > La Facultat > Una mica d'història

La Facultat

Una mica d'història

Els estudis empresarials es van iniciar a Reus l'any 1988 amb la creació de l'Escola Universitària d'Estudis Empresarials, integrada a la Divisió VII de la Universitat de Barcelona, on s'impartia la diplomatura en Ciències Empresarials.

La creació de la Universitat Rovira i Virgili (1991) va suposar la transformació d'aquest centre, l'any 1992, en una nova Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (FCEE), incrementant l'oferta formativa amb la llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses. L'any 1999 es va ampliar novament l'oferta docent amb la llicenciatura en Economia.

A la demarcació de Tarragona la diplomatura en Ciències Empresarials també s'impartia a Tortosa des de l'any 1997 en l'Escola Universitària de Ciències Empresarials Dr. Manyà com a centre adscrit a la URV, fins que l'any 2005 aquest ensenyament es va incorporar a l'oferta educativa de la FCEE.

Amb la convergència cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior, l'any 2006 s'inicià el Màster en Organització Industrial i el 2007 el Màster en Direcció Estratègica de l'Empresa. I pel que fa als graus, l'any 2009 es van iniciar el grau de Finances i Comptabilitat i Administració i Direcció d'Empreses, com a adaptació de la llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses i diplomatura en Ciències Empresarials, així com el grau d'Economia com a adaptació de la llicenciatura en Economia. El grau d'Administració i Direcció d'Empreses s'imparteix tant en el Campus Bellissens a Reus, com en el Campus Terres de l'Ebre a Tortosa.

El 25 de gener de 2012, a petició del propi centre, la FCEE va a canviar la denominació per esdevenir l'actual Facultat d'Economia i Empresa (en endavant, FEE). El mateix any, es van extingir els Màsters en Organització Industrial i en Direcció Estratègica de l'Empresa i es van posar en marxa el Màster en Economia i el Màster en Direcció d'Empreses.

Més tard, en la línia de l'interès que la FEE sempre ha tingut per la formació continuada i l'especialització formativa de qualitat, l'any 2013 es va afegir a l'oferta el Màster en Gestió d'Empreses, adreçat a estudiants amb formació prèvia diferent de l'àmbit de l'economia i l'empresa.

El curs 2014-15 la Facultat va posar per l'oferta de dobles titulacions per facilitar que els estudiants cursin simultàniament, i en condicions acadèmiques òptimes, dues titulacions: el doble grau d'Administració i Direcció d'Empreses i Finances i Comptabilitat, i el doble grau d'Administració i Direcció d'Empreses i Dret, aquest darrer en col·laboració amb la Facultat de Ciències Jurídiques. També es va implantar en aquest curs un nou Màster en Emprenedoria i Innovació.

Durant el curs 2015-16 es va dur a terme una modificació en profunditat dels Màsters en Direcció d'Empreses i d'Economia, donant pas a dos nous màster el curs 2016-17. En el primer cas s'ha conservat el nom, Màster en Direcció d'Empreses, mentre que en el segon s'ha substituït per l'actual Màster en Mercats Internacionals.

Completa l'oferta educativa el Doctorat en Economia i Empresa, que va merèixer el reconeixement de Doctorat de Qualitat l'any 2005 i la menció cap a l'Excel·lència l'any 2011, atorgada pel Ministeri d'Educació.

Actualment estudien a la Facultat 1.524 estudiants, amb un equip de gairebé 200 professors i professores i 32 persones del col·lectiu d'administració i serveis.

Imparteixen docència en aquests ensenyaments gairebé 200 professors/res que pertanyen als Departaments de Gestió d'Empreses, Economia, Dret Privat, Processal i Financer i Dret Públic.                                                                                                  Pel que al Personal d'Administració i Serveis, hi ha un total de 32 membres adscrits a les diferents unitats de gestió: Secretaria, Oficina de Suport al Deganat, Atenció Multimèdia, Consergeria, Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació (CRAI), Departament de Gestió d'Empreses i Departament d'Economia. A més a més, el personal d'administració i serveis del Campus Terres de l'Ebre dóna suport a la docència en el grup d'ADE de Tortosa.

Des de 1996 la Facultat s'ubica al Campus Bellissens a Reus, després d'un període de provisionalitat de 8 anys al centre de la ciutat. Actualment l'edifici principal de la Facultat té una superfície construïda de 8.900 m², integrada per tres volums: un, format per aules condicionades per a la docència; un altre on s'ubiquen els despatxos per al professorat i els seminaris per a les diferents unitats docents; i el tercer, que uneix a la planta baixa els dos anteriors, es destina al CRAI, la Secretaria, la Consergeria, la sala d'estudi, l'aula oberta d'informàtica, el servei de copisteria, la cafeteria-restaurant, l'Aula Magna, la Càtedra per al Foment de l'Emprenedoria (des del 2005), i la Càtedra per al foment de la Innovació Empresarial (des del 2009). I a pocs metres d'aquest edifici principal, es troba el Mas Vila Barberà, un antic mas rehabilitat on s'ubiquen el Deganat, els òrgans de gestió dels departaments de Gestió d'Empreses i d'Economia, una aula i la Sala de Graus.

El curs 2011-12 l'ensenyament d'ADE a Tortosa es va traslladar de les antigues instal·lacions a l'edifici Betània, a l'actual Campus Terres de l'Ebre. Es tracta d'un nou Campus que disposa d'espais totalment equipats per a la docència i a la investigació.

La Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili acumula l'experiència de més de 25 anys formant professionals en aquest àmbit, però al mateix temps, pertany a una universitat jove i dinàmica, molt ben situada en els rànquings de qualitat a escala mundial (la URV es troba en el rànquing 150 Under 50 que elabora la revista Times Higher Education, sent la 4a millor universitat d'Espanya i la 83a millor de tot el món de menys de cinquanta anys).

Pujar